בבסיסם של כל תשדיר, כל פרסומת, כל מסע פרסומי וכל סרט או סרטון עומד הצורך הניכר בהפקה מוזיקלית. בין אם מדובר בהלחנה, עיבוד ועריכה, מציאת השירים המתאימים, החיתוך הנכון והטיימינג המושלם, יש מישהו אחד שמנצח על כל הסימפוניה הביצועית וגורם לדברים לקרות.
מפיק מוזיקלי – דרישות מקצועיות בשורה התחתונה, מפיק מוזיקלי פשוט אמור להבין במוזיקה. הוא צריך לאהוב מוזיקה, להתחבר אליה, לאהוב אותה ולהכיר אותה. למפיק מוזיקלי איכותי אסור לחבב רק סגנון מוזיקלי אחד. עליו להכיר כמה שיותר יצירות, לשלב כמה שיותר סגנונות ולהינות מכל העולמות ומגישה מקסימלית לקהלי יעד שונים שלאו דווקא מתחברים לג`אז או למוסיקה קלאסית.
מפיק מוזיקלי צריך להכיר כלי נגינה שונים, את ההרגשה שהם מעבירים ואת שילובי הסאונד השונים הנוצרים ביניהם. הוא צריך להינות משילובים שונים, ולאפשר אותם בצורה שלא תישמע צורמת או חדה, על ידי חיבור נכון של הקטעים המוזיקליים בהם הכלים השונים מתאימים.
מפיק מוזיקלי צריך לדעת להלחין, לעבד, להבין ולתרגם קטעי מוזיקה שונים. מפיק מוזיקלי עורך קטעי מוזיקה, משנה אותם ומשחק איתם כראות עיניו ולפי רצונו עד להשגת התוצר המוגמר. במידה ויתקשה בפן הטכני של הדברים, עבודתו תהיה קשה ומורכבת והתוצר הסופי לא יהיה מלוטש וגמור.
גדולתו של מפיק מוזיקלי מפיק מוזיקלי טוב יודע להפיק את המקסימום מהמינימום. גם בהפקות בהן התקציב זעום, ונדרשת הפקה מוזיקלית איכותית, מפיק מוזיקלי טוב יודע להעריך את רמת ההשקעה הנדרשת ולתמחר את הפרויקט בהתאם כך שיווצר מצב של תיאום מלא בין התקציב לדרישות המקצועיות מפס הקול, הקריינות או התשדיר.
מפיק מוזיקלי לעולם לא יעבוד לבד. הוא בא במגע עם טכנאי סאונד, מקליטים, אמנים, נגנים וכמובן, לקוחות שעבורם הוא מבצע את העיבודים וההפקות. יחסי אנוש של מפיק מוזיקלי הם אחד מכלי העבודה החשובים שלו. בלעדיהם הוא ימצא את עצמו יושב לבד בתוך אולפן חשוך, מוקף בתווים ומכשירים אלקטרוניים ללא היכולת לתפוס את הגובה הדרוש על מנת לתפוס את התמונה בשלמותה.