כיום מהירות האינטרנט מאפשרת הצגה מיידית של תכני מדיה כבדים יחסית עוד ברגע הכניסה לאתר. בניגוד לימים עברו, בהם חיבורי האינטרנט היו איטיים ובוני האתרים היו צריכים לשקול היטב כל קילו בייט שנכנס לאתר, כיום התמונה השתנתה, ומגוון אפשרויות ההצגה באתרי אינטרנט שונים גדול בהרבה מבעבר. מוסיקה לאתרים משלימה את תמונת המיתוג של החברה, העסק או הארגון, ומשדרת את ההרגשה המתאימה לגולש באמצעות התאמה מדויקת של קטעי הסאונד המושמעים באתר לאופי המיתוג של החברה או הארגון.
מוזיקה מקורית לתארים אחת האפשרויות להשמעה באתרי אינטרנט היא מוזיקה מקורית המולחנת, מעובדת ומוקלטת במיוחד לאתר אינטרנט ספציפי המעוניין לבנות לעצמו תדמית ייחודית ומושכת. היתרון הגדול בעיבוד מקורי של מוזיקה ייחודית לאתרים הוא הדיוק המרבי המושג בזכות העיבוד הפרטני. ביצירה של מוזיקה מקורית לאתרים ההלחנה, העיבוד והכתיבה נעשים במיוחד לצורך העברת המסר של האתר, ובכך הדיוק מתעצם וגובר, בעוד שהעבודה הכרוכה בהתאמת שיר קיים לאתר מצריכה חיפוש נרחב והיכרות מעמיקה של אלפי שירים. יתרון נוסף בהפקה של מוזיקה מקורית לאתרי אינטרנט הוא החיסכון ארוך הטווח שנוצר כתוצאה מהסרת הצורך בתשלום תמלוגים בגין שימוש ביצירה מקורית השייכת לאדם אחר (חוק זכויות יוצרים).
מוזיקה לאתרים – יתרונות מול חסרונות יש הטוענים כי הוספה של מוזיקה לאתרים עלולה להבריח את הגולשים, לעצבן אותם ולגרום לפיחות בתנועה החיובית ובדעת הקהל שנרכשה. אותם אנשים שטוענים טענה זו מסתמכים על תשדירי הפרסומת המעצבנים שקופצים לנו מול העיניים בכניסה לפורטלים הגדולים ועל אתרים המשמיעים מוזיקה קולנית ורועשת שמפוצצת את הרמקולים כשאנחנו יושבים בשקט מול המחשב. כמו בכל דבר בחיים, כדי להינות מהיתרונות של מוזיקה לאתרים חשוב להכיר את הדרך הנכונה לשלבה באתר האינטרנט שלכם.
מוזיקה רועשת מדי בווליום גבוה מבהילה את הגולש, וגורמת לו אינסטינקטיבית לברוח מהאתר אל התוצאה הבאה בתוצאות החיפוש של גוגל. גם מוזיקה שאינה מתאימה מבחינת האופי של האתר תביא לאותו אפקט. מוזיקה שמושמעת בניגוד לרצונו של הגולש ללא כפתור השתקה או פונקציה המאפשרת להנמיך את הווליום תגרום בסופו של דבר גם היא לבריחה של הגולש מהאתר.