הרבה פעמים במהלך ההמתנה למענה טלפוני הלקוח נדרש לחכות זמן מה. במהלך זמן ההמתנה הלקוח באמת ממתין, מה שמשאיר את האוזן והמודעות פנויים לשמוע ולספוג מידע. פה נכנסת היצירתיות של החברה או הארגון שיכולים לנצל את זמן ההמתנה ולהשמיע מוסיקה בהמתנה או ליצור צליל המתנה שממתג את החברה בצורה חיובית וטובה אל מול הלקוח.
עניין של אווירה צליל ההמתנה הטלפוני אותו אנחנו שומעים בהמתנה למוקדי טלפנים או למוקדי מכירה, שירות ותמיכה של חברות וארגונים הרבה פעמים יקבע את ההרגשה הכללית שלנו לגבי הגוף איתו אנו באים במגע. המפגש הטלפוני הוא למעשה אחד המפגשים הישירים ביותר של הלקוח עם החברה. כל מפגש אחר שמסתכם בטפסים אלקטרוניים מעל גבי הרשת או התכתבות בדואר הרגיל לא מספק ללקוח את ההרגשה שהוא באמת מדבר עם החברה. בקשר הטלפוני הלקוח מדבר ישירות עם החברה או עם נציג מטעמה, ובכך מושגת ההרגשה של תקשורת ישירה. האווירה שמקבל הלקוח בזמן ההמתנה למענה של החברה חשובה ביותר בתדמית הישירה המושגת בתקשורת זו, ומשיגה תוצאה חיובית או שלילית של מיתוג אפילו יותר מפרסומות או תשדירים.
פרסומת בזמן ההמתנה לעתים ההמתנה אורכת מספר דקות, וזה הזמן ליידע את הלקוח במבצעים או חידושים שהחברה מציעה. הלקוח חשוף למעשה לפרסומת ישירה אותה הוא יכול לקבל באמצעי מדיה פנימי, ללא השקעה של כסף בתשדירי רדיו או טלוויזיה.
שימור הלקוחות או הגברת היקף הרכישה שלהם תלוי מאוד באיכות ההפקה של הפרסומת, ובהרגשה שנוצרת לאחר השמיעה. במידה והפרסומת מעיקה ויוצרת הרגשה של "דוחפים לי ואני לא רוצה", החברה למעשה מפסידה את דעת הקהל של הלקוחות, בעוד שפרסומת שבנויה בטוב טעם ומעבירה ללקוח את זמן ההמתנה בעניין רב, תשיג אפקט כפול – צליל המתנה מרגיע שמעביר את הזמן יחד עם פרסום ישיר ללקוח קיים.
להרגיע את הלקוח מזג הרוח הכללי של הלקוח הישראלי ידוע כאחד הדברים הדוקרניים במזרח התיכון. כשלקוח (ישראלי) נאלץ להמתין זמן רב מידת העצבים שלו עולה והוא מתחיל לגדף ולקלל את החברה, לעתים לעצמו ולעתים הוא דואג לשתף את כל הנוכחים. על מנת להרגיע את הלקוח העצבני ניתן להשמיע בהמתנה מוזיקה רגוע ומתונה שמשרה אווירה נינוחה ושלווה.