עולם הקריינות הינו עולם רחב ביותר המספק שירותים למגוון רחב ביותר של צרכים פרסומיים ושיווקיים במדיה המתחדשת והמתפתחת של היום. קריינות נכונה תעשה את ההבדל בין פרסומת מוצלחת לפרסומת בינונית, בין תדמית חיובית של חברה לבין תדמית בינונית וממוצעת, ובין הצלחה של תשדיר תעמולה לבין נפילתו.
קריינות מול שדרנות ראשית, חשוב להבין את ההבדל שבין קריינות לשדרנות. שדרנות פשוטה היא הקראה של טקסט ארוך ואינפורמטיבי ברדיו או בטלויזיה. שדרי ספורט, חדשות, תוכניות רדיו, וקטעים אינפורמטיביים נדרשים להקריא בצורה נכונה וברורה את הטקסט בצורה פשוטה, קלה ומובנת, ללא משחק עודף עם הקול או הצגה של רגש מסוים דרכו. קריינות לעומת זאת היא אמנות המשחק הקולי. בקריינות נעשה שימוש בטלוויזיה וברדיו בתשדירי פרסומת, תשדירי תעמולה, מענה קולי של חברות וארגונים ועוד. הקריין אמור להדגיש את הרגש המסוים ולצבוע את התשדיר בגוון ייחודי משלו המועבר דרך האינטונאציה של המלל, ובאמצעות מחוות קוליות, כשהדגש הוא על ההרגשה, ופחות על אורך הטקסט.
ההבדל בין קריינות שדרנות הוא כמו ההבדל בין כתיבה רגילה לבין כתיבת קופירייטינג, בה המלל אמור להיות קצר ותמציתי, אומר הרבה מבלי להשתמש בהרבה מילים, בעוד שבכתיבה הרגילה לאורך ולדיוק הכתיבה האינפורמטיבית יש את הדגש המרבי.
קריינות בשפות זרות קריינות בשפות זרות מאפשרת לחברות וארגונים לפתוח את היצע השיווק שלהם לקהלי יעד חדשים. בין אם מדובר בתשדירים שאמורים לצאת לחו"ל או תשדירים שמיועדים לפרסום בארץ באפיקי הפרסום של הקהלים הזרים, קריינות בשפות זרות מתאימה את הרגש הייחודי לעם שממנה יצאה השפה, ומעבירה את הרגש הנכון בהתאם לתרבות שלו.
קריינות באנגלית קריינות באנגלית משמשת חברות רבות בארץ למגוון צרכים פרסומיים ותדמיתיים. מכיוון שהשיווק באנגלית מפותח ביותר, תשדיר המשלב קריינות באנגלית יהיה מותאם בדיוק לאופי ולהרגשה המסויימים שאמורים להיות מועברים בתשדיר עצמו. תשדירי פרסומת באנגלית המבשרים לקהל השומעים על מבצע חדש או הנחה יישמע מתלהב ומבשר חידוש עולמי, בעוד שתשדיר שאמור להעביר הרגשה של מקצועיות ומתינות יישמע רגוע ושלב, אך עם זאת מוצק ויציב.