סרט טוב אף פעם לא יהיה שלם ואיכותי ללא פס קול מוצלח. השילוב שבין הויזואלי לנשמע יוצר תחושה מלאה ושלמה שמצליחה לקחת את הצופה למסע לאורך כל הסרט. מוזיקה לסרטים נועדה לחבר את החלק הויזואלי בצורה עמוקה יותר לתודעתו של הצופה ולהגיד בצלילים את מה שהתמונה לא מצליחה להביע.
החלק המשלים מוזיקה לסרטים אמורה להשלים את התמונה ולספק הרגשה מתאימה, תוך כדי שימת דגש מתמדת על הנראה ולא על הנשמע. מוזיקת רקע טובה היא כמו אישה שמאופרת בטעם – ההרגשה מתקבלת אצל המסתכל ללא האבחנה שהאיפור קיים.
היכרות עם החלק הויזואלי כדי להפיק מוזיקה לסרטים יש צורך בהיכרות מעמיקה של המפיק המוזיקלי עם החלק הויזואלי של הסרט. בתחילה נוצר החיבור של המפיק לרעיון הכללי של הסרט, להרגשה הרחבה שהצופה אמור לקבל. לאחר מכן, המפיק נכנס לרמת המיקרו ועובר יחד עם הבמאי והמפיק של הסרט על הסצנות השונות ומקבל מושג כללי לגבי ההרגשה בכל חלקי הסרט. לאחר שנוצר החיבור הראשוני עם הרעיון הכללי וההרגשה שהצופה אמור לקבל, ההפקה המוזיקלית מתחילה לעבוד על הקטעים המתאימים ליצירת ההרגשה בקרב השומעים, ולספק את קטעי הסאונד המתאימים שעושים את כל ההבדל.
יחי ההבדל הקטן לפעמים המוזיקה יכולה להפוך לגמרי משמעות של תמונה, סצנה או שיחה. שיחה רגוע שמתנהלת בנעימים יכולה להיראות כשיחה של זוג אוהבים כשתישמע ברקע מוזיקת כינורות רומנטית, לעומת זאת, אותה הסצנה בדיוק יכולה להיראות כמו "השקט שלפני הסערה" במידה ותישמע ברקע מוזיקה מאיימת, מלחיצה או מפחידה, שמתגברת בהדרגה ויוצרת הרגשה של חשש וציפייה לבאות.
שיתוף פעולה במהלך הפקת מוזיקה לסרטים נדרש שיתוף פעולה מלא של הבמאי והמפיק של הסרט ושל המפיק המוזיקלי. העבודה בין אנשי המקצוע הללו היא עבודה צמודה ורצופה שנועדה לחבר את הרעיונות השונים של אנשי המקצוע המומחים בתחומם לכדי יצירה אחת שלמה ומלוכדת שמעבירה את המסר הנכון. שיתוף פעולה פורה ואיכותי יניב בדרך כלל תוצאות חיוביות, וזאת בהתאם לטיב הקשר בין אנשי המקצוע ואיכות השיחה והתקשורת ביניהם.